Інтерактивні плакати з інформатики учнів Новоолександрівського НВК
https://www.thinglink.com/scene/1052259366691930114
https://www.thinglink.com/scene/1046328139401134082
https://www.thinglink.com/scene/1046135843850289154
Застосування табличного процесора Excel для розробки та використання динамічних моделей
Технологія розробки динамічних моделей для підтримки викладання вибраних тем шкільного курсу математики
Можливості табличного редактора Excel дозволяють виділити декілька вагомих переваг при створенні та застосуванні математичних динамічних моделей перед другими математичними додатками Windows:
по-перше, математичну модель раціональніше вирішувати тими засобами, якими вона розв'язується за найменший час, це засоби Excel;
по-друге, математичних додатків на комп'ютері може і не бути, а Excel, швидше за все, є;
по-третє, вчителю потрібно вивчати окремо кожний математичний додаток Windows. Коли як за допомогою електронних таблиць Excel можна підготувати демонстраційну допомогу, лабораторні і практичні роботи, перевірочні і тестові завдання, зробивши їх не тільки барвистими, і «живими».
Як приклад хотілося б запропонувати деякі методичні розробки з використання табличного процесора Excel на уроках математики.
Коли основні прийоми роботи в Excel вже освоєні, можна переходити на наступний рівень – автоматизувати свою роботу в Excel (зробити моделі динамічними).
У межах роботи нами були розроблені динамічні моделі для підтримки таких ґрунтовних тем шкільного курсу математики як функції, задачі на рух, та прогресії. Ці теми вивчаються школярами протягом кількох років на різних рівнях і посідають вагоме місце шкільній програмі. Разом з цим усвідомлення навчального матеріалу з цих тем часто викликає утруднення учнів, оскільки вимагає значного рівня абстракції та узагальнення. Отже, викладання саме цих тем шкільного курсу математики потребують підвищення доступності, унаочнення. Разом з цим матеріал цих тем дозволяє будувати навчання із залученням дослідницького методу навчання.
Сучасній математиці відомо багато різних видів функцій. Докладно їх вивчають у окремих математичних дисциплінах: математичному аналізі і теорії функцій. Проте і не рівні шкільної математики можна організувати дослідження цих функцій на рівні, доступному для розуміння школярів, і в цьому мають допомогти динамічні моделі.
Мета використання динамічних моделей для задач на рух — наочно ознайомити школярів із поняттями "швидкість", "час", "відстань". Структура і зміст завдань дозволяють дітям практично розглянути рух у часі. Вчитель має можливість задачі поступово ускладнювати, і діти ознайомлюються з одночасним рухом двох об’єктів, вчаться порівнювати їхні швидкості. Крім того, опрацьовуються задачі на спільну роботу як різновид задач на рух та вводиться поняття відносності руху. Під час розв’язування задач на визначення швидкості руху за даних шляху і часу можна ввести поняття прямої пропорційності (швидкості від шляху) і оберненої (швидкості від часу). Так на діаграмах буде видно зміну швидкості в разі зміни часу і шляху.
Задачі, створені на основі арифметичної та геометричної прогресії, були і залишаються доброю нагодою випробувати кмітливість та гнучкість розуму.
Розв’язуючи задачі з біології, фізики можна використати властивості і формули арифметичної і геометричної прогресій, що приведе, іноді, до єдиного вірного шляху розв’язування цих задач.
Ці теми, при вивченні їх учнями будуть краще засвоюватись при використанні на уроках динамічних моделей, а також дозволять прищепити учням любов до дослідження, формувати дослідницькі навички.
Розглянемо технологію розробки динамічних моделей для підтримки викладання теми курсу математики „Функції. Графічне рішення і дослідження рівнянь з параметрами.”
Побудова графіків функцій в Excel за допомогою майстра діаграм викликає захоплення у дітей при вивченні цієї теми. Демонстрація використання макросів для побудови динамічних графіків і діаграм викликає захоплення не тільки у учнів, але і у викладачів. Динамічні моделі дозволяють дохідливо і наочно пояснити учням отримання графіків розтягуванням (стисненням) уздовж осей координат або паралельним перенесенням, в графічній формі проілюструвати розвиток того або іншого процесу в часі або динаміку залежності зміни однієї величини від іншої.
Розроблені динамічні моделі як засоби навчання мають бути гармонійно включеними до навчального процесу. У зв'язку з цим виникає необхідність попереднього планування і промислювання роботи із ними. Це висуває перед вчителем завдання розробки та використання у практиці необхідних дидактичних матеріалів, які визначають схему роботи учня над моделлю, дозволяють ефективно керувати його навчальною діяльністю.
Для кожної із створених моделей нами розроблено відповідні дидактичні матеріали.
Розглянемо динамічні моделі розв’язання завдань для учнів 9 класу.
Завдання 1. Відстань до першого велосипедиста х01 м., до другого х02м. . Вони виїхали одночасно назустріч один одному із швидкістю v1 м/с та v2 м/с. Через який час вони зустрінуться?
Рис.1. Динамічна модель для
задачі на рух
Завдання 2.Опрацювати модель функції y=xn з різними значеннями N.
Відповісти на запитання:
1)
Дослідити графік функції при N – парному;
2)
Дослідити графік функції при N – непарному;
3)
Дослідити графік функції при N=1.
Рис.2. Динамічна модель для побудови
графіка у=хп
Завдання 3.
Побудувати графік функції та дослідити поведінку графіка при різних значення a,b
Рис. 3.
Динамічна модель для y=abx
Завдання 4. Побудувати
графік функції у=а/х+b та дослідити поведінку графіка при різних значеннях a,b.
Рис. 4. Динамічна
модель
функції y=a/x+b
Немає коментарів:
Дописати коментар